Monday, February 10, 2014

malu sungguh!


Malu bila ingat balik insident ni.

Nak trgelak pun ada.

Malu dan masa tu rasa bodoh sangat.

Tapi,

Tadi kawan saya cerita pengalaman dia hampir serupa.

Rupanya bukan saya sorang pernah memalukan diri sendiri begitu.

Nak tau?

Ni kisah nya

Saya keluar dari shopping mall bimbit barang kiri kanan

.Kaki cepat jer ke kereta, letak barang atas bonet dulu.

Jari seluk hbeg cari kunci.

Masaalahnya bila dah jumpa kunci, tak boleh pulak nak bukak pintu kereta,

Semacam kunci tu tak betul.

Kenapa pulak ni, cari pasal sungguh kunci ni.

Cermin kereta tinted tapi saya tiba2 perasan ada orang duduk di seat pemandu,

Haah! Sapa ni? Orang jahat? Nak curi kereta?

Bukaaaaaaaannnnnnnn......!

Tu lah pemandu kereta tu.

Entah laki siapa yg sedang tunggu isteri shopping kot.

Alamak, sah saya silap kereta lah ni,

Menggong tul lh saya nih.

Menggong menggong menggongggggg

Rasa merah muka jam tu jugak,

Maka cepat2 saya angkut barang saya dari atas bonet kereta tu.

Berlalu tanpa kata.

Malu tebal melekat di muka.

Malunya akuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....!

Tapi tak se malu kawan saya lagi.

Masa dia ceritakan pengalaman malu nya tadi,

Saya ketawa nak pecah perut.

Kawan saya ni keluar dari bank menuju ke kereta .

Masa masuk bank tadi, suami dia tunggu dlm kereta di depan bank.

Kawan saya tgok ada lekuk di sisi kereta seperti kesan tergesel.

Kebetulan lengan baju ropol2, dia cuba hapuskan kesan gesel tu guna lengan baju lah.

Kesat, tak hilang jugak.

Kesat lagi.

Tak kuasa nk kesat dia bukak pintu kereta sambil bebel..

"Awak pergi sondol punggung kete siapa pulak tadi...?"

Maka terpingga pingga lah si pemandu.

PONNN....bunyi hon.

Kereta belakamg yg kebetulan serupa cepat2 hon.

Mana tak hon, isteri naik kereta orang lain.

Dah la kesat kereta org dgn percuma.

Siap nak mula sessi membebel kat laki org lagi.

Aduuuh, tu pasal saya ketawa besar bila dgr cerita kawan saya ni,

Sekurang kurang nya, malu saya secubit jer,

Malu dia sebaldi!


No comments:

Post a Comment