Tuesday, May 6, 2014

ÇİLEKLİ TART







Haftaya şöyle güzel mevsime yakışır bir tarif ile başlamak istedim.

Sizde benim gibi çilek sevenlerden misiniz? Ben gerçekten çok severim hatta hamileliğim boyunca  meyve olarak sadece çilek yediğim doğrudur :)

Şöyle güzel bir tarif arıyorsanız çilekli tart yapmak için bir deneyin diyorum bu lezzeti :)





Malzemeler

Hamuru için


  • 100 gr. tereyağ

  • 2 yumurta

  • 1 su bardağı pudra şekeri

  • 1 çay kaşığı kabartma tozu

  • 3-4 su bardağı un







Kreması için



  • 2,5 su bardağı süt

  • 1 su bardağı toz şeker

  • 2 çorba kaşığı un

  • 2 çorba kaşığı nişasta

  • 1 paket vanilya







Üstü için




  • çilek

  • çikolata












Yapılışı



  • Hamur içi karıştırma kabına un kabartma tozu ve şekeri alıp karıştırın. (unun 3/1 ayırın hepsini koymayın.)

  • Ortasını açıp yumurta ve tereyağ koyup ortadan itibaren karıştırın.

  • Koyu kıvamlı olursa biraz soğuk su ile açın.

  • Hamuru merdane ile açıp yağlanmış tart kalıbına yerleştirin.

  • Çatalla tabanına delikler açıp önceden ısıtılmış 175 derece de pişirin.

  • Krema malzemelerini vanilya hariç tencere içine alıp karıştırarak pişirin.

  • Kaynama başladığında vanilyasını ekleyin,altını kapatın.

  • İlk sıcaklığı çıkınca mikserle 5 dakika çırpın.

  • İlk sıcaklığı çıkan kremayı tartın üzerine yayın.

  • Çileklerle istediğiniz gibi süsleyin,isteğe bağlı üzerine çikolata rendeleyin.





















Tatlı tadında bir hafta diliyorum.












No comments:

Post a Comment