Monday, November 4, 2013

Alize Country Boyunluk Yapımı (Alize Country Knitted Cowl)


Örgü Boyunluk (Knitted Cowl)





Merhabalar,


alize country boyunluk yapimi alize country knitted cowl 1






Geçen hafta yine kadıköydeydim. Bütün yüncüleri dolaştım ve kendimi kaybettim diyebilirim. Alize'nin Country tipi yünlerini çok beğeniyorum. Bu yıl yeni renkler eklemiş kartelasına. Neredeyse tüm katelayı almamak için zor tuttum kendimi.






Heyecanla eve geldim, yemek bile yapmadan örrmeye başladım ve çok büyük keyif  aldım






Şimdi sizler ile yaptığım çalışmanın detaylarını paylaşacağım. 









Alize Country Boyunluk için Gerekli Malzemeler:



alize country boyunluk yapimi alize country knitted cowl 2








15 numara Şiş






1 adet Alize Country Yün (arzu edilen renkte kullanılabilir, ben pembe kullandım)






Örnek:






14 adet ilmek atılarak başlanır.






2 düz, 2 ters örerek sıra tamamlanır.






Yumak bitene kadar örülür.


alize country boyunluk yapimi alize country knitted cowl 3







Ek süsleme yapmak sizin tercih ve yaratıcılığınıza kalmıştır.






Ben iri bir düğme diktim, ancak ilik açmadım. Kullanılan şişin ve ipin kalın olması nedeni ile boyunluğunuz oldukça esnek bu yapıya sahip olacak. Bu nedenle düğmenizi boyunluğunuzda istediğiniz yerden arzu ettiğiniz şekilde geçirebilirsiniz. Düğme yerine fiyonk, kurdele, tığ ya da keçeden yapılmış süslemeler de yapabilirsiniz. 


alize country boyunluk yapimi alize country knitted cowl 4







Örgü Keyfiniz Daim Olsun.






Sevgiler






HobiKeyif






====================================================================






Hi,


Last week I went to local yarn shops in Kadıköy and I spent quite a lot time there. 






I love Alize Country type of yarn. They added new colors to their catalogue. I hardly stopped myself not to buy from all colors. 







I came Home and I was so exited to start knitting with my new yarns. I love knitting so much.






I am going to share with you the cowl I made. 










Materials and Supply List:






Yarn needle:  size 15


100 gr Alize Country Yarn (%65 acrylic, %35 wool) desired color






Start with 14 stitches using long tail cast on method.  


1st row: knit two , purl two and repeat until the end of row.


2nd row: purl two, knit two and repeat until the end of row.


3rd row: same as row 1


4th row: same as row 2






Repeat row 1 and two until finishing whole yarn (100 gr)






Then, add some embellishment whatever you like. I added a big button but you can tie a ribbon, or add crocheted or felt embellishments on top. I did not leave a button hole, since it is so stretchy, you can just button wherever you like.






Enjoy your Knitting Hobby






Love & Regards






HobbyJoy (HobiKeyif) 






Ps: Since I am not native in english, I apologize for grammatical error. Hope you understand and enjoy doing it :-). Please do not hesitate to contact with me for any questions. I would love to answer them as much as I can. 















No comments:

Post a Comment