Thursday, November 7, 2013

ninastali kurebiye

Selam degerli web sitesi takipçilerimiz. Yogun talep aldigimiz icin sizlere bugün ninastali kurebiye makalesini yayinlamaya karar verdik.


ninastali kurebiye 1


 


Betül'e çaya giderken yapıp götürdüğüm kurabiyeler. Burada oğlumun isteğiyle mantar kurabiye yapıp bir kısmını tırtıl şeklinde yaptığımdan bahsetmiştim. Ev halkı beğenince tekrar yaptım. Bu kurabiyenin hamuru içindeki nişastadan dolayı kolay şekil alabilen güzel bir hamur oluyor. Daha önce de bu hamur ile çiçek şeklinde kurabiyeler hazırlamıştım.


Nişastalı kurabiyeleri seviyorsanız bir de böyle denemenizi tavsiye ederim.


 


Nişastalı Tırtıl Kurabiye


 


Malzemeler:



  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)

  • 1/2 su bardağı pudra şekeri

  • 1 adet yumurta

  • 1/2 su bardağı un(ben biraz daha ekledim)

  • 1 paket nişasta(200 gr. )

  • 1/2 paket kabartma tozu





Haırlanışı: Bir kapta tereyağı, yumurta ve pudra şekeri karıştırılır. Nişasta, un ve kabartma tozu eklenerek, ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Ele yapışıyorsa biraz daha un eklenebilir. Tırtıl kurabiye kalıbı ile şekil verilir. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında beyaz kalacak şekilde (çok hafif pembeleşene kadar) pişirilir.


 


ninastali kurebiye 2





Onerdigimiz enterasan konular ve siteler : buğday nişastası ile kurabiye

No comments:

Post a Comment